Een jaar geleden publiceerde het Israëlische koffiemerk een televisiecommercial met in de hoofdrol een acteur die verdacht veel lijkt op Hollywood-acteur en Nespresso-gezicht George Clooney.
Aan het begin van de parodie meldt Espresso Club nog wel dat de acteur in de film niet de 'echte George Clooney’ is. Het koffiemerk zegt met de commercial een minder formele doelgroep te willen bereiken, dan Nestlé poogt met Nespresso.
Nestlé stelt echter op zijn beurt dat Nespresso schade oploopt, doordat geïnvesteerde advertising- en brandingmiljoenen hun doel missen door de parodie.
Eerder dit jaar eiste Nestlé een schadevergoeding van 50.000 dollar van Espresso Club en directe verwijdering van de parodie.
Dat gebeurde niet, wat voor Nestl\e aanleiding is de zaak voor te leggen aan het Israëlische gerechtshof.
Oordeel zelf:
Espresso Club:
Nespresso:
Bron: Time of Israël
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!