De pitch had betrekking op de gehele mediastrategie, - planning en –inkoop van deze nieuw te vormen loterij. UM - dat Staatsloterij als klant heeft - gaat zich bezighouden met de overall mediastrategie en Blue Mango Interactive doet de online mediaplanning en inkoop. De pitch werd begeleid door Ebiquity Nederland.
Aanleiding voor de pitch was de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. De organisaties gaan sinds 1 juli verder onder de naam Nederlandse Loterij, de grootste kansspelorganisatie van Nederland. Zij organiseren op dit moment zeven verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto.
Arno de Jong, directeur Brands & Portfoliomanagement: 'We hebben er bewust voor gekozen onze media-inkoop onder te brengen bij twee specialisten. Zo zetten we ze in hun kracht en kunnen we optimaal gebruik maken van hun expertise.'
Bewegen
Nederlandse Loterij heeft de ambitie om 'Nederland gelukkig en gezond te maken' door sport en bewegen bereikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen: van Olympisch tot Paralympisch en van breedtesport tot gehandicaptensport. Door mee te spelen met één van de kansspelen dragen deelnemers daar aan bij. De kansspelorganisatie heeft geen winstoogmerk. De opbrengst komt volledig ten goede aan de Nederlandse samenleving, de sport en goede doelen.
De loterijpitch is één van de vele grote mediapitches van dit jaar.