Nationale-Nederlanden laat medewerkers hacken in interne campagne

Medewerkers van Nationale Nederlanden zijn gehackt als onderdeel van een interne campagne. De werknemers kregen op hun schermen teksten te zien als “Psst….ik vind u lekker” en “Psst…hack ik u gek?”

Even later deelden zwijgende gemaskerde figuren ter plaatse koekjes uit waarop stond “Pssst… van iets lekkers, kan ik niet afblijven”. De IT-helpdesk stond roodgloeiend. Binnen enkele uren kwam de verlossing. Het bleek een hoax-hack.

Bewustwording

De hack werd uitgevoerd door het Nederlands Cyber Collectief. Nationale-Nederlanden is een van de deelnemers, samen met partijen als Meld Misdaad Anoniem, Veilig Internetten en Deloitte.

Het  wilde met de actie zijn medewerkers laten ondervinden wat een MKB-er doormaakt als hij gehackt wordt. ‘Een traditionele aandachtscampagne zou minder reactie teweeg hebben gebracht, dus kozen wij voor deze bijzondere aandachtsstunt’, aldus de initatiefnemers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie