Mobile Advertising wereldwijd goed voor 12% van digitale uitgaven

Een nieuw overzicht van IAB en BI Intelligence laten goed zien welke ontwikkeling de mobile advertising uitgaven de laatste jaren hebben doorgemaakt. De grafiek maakt een verdeling tussen Messaging, Display en Search. Vooral de laatste heeft een groeispurt laten zien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mobile Display zit wat complexer in elkaar. Het bestaat uit een zeer gefragmenteerde markt. BI Intelligence verwacht komende tijd, ondanks de explosieve groei,  een flinke consolidatieslag in deze markt. Mooi die groei, maar toch heeft &;mobile&; wereldwijd nog steeds een beperkte rol in de digital advertising spend. Slechts 12% van de digitale advertentie budgetten gaat naar mobiel. De VS doet het met 15% iets beter.

Vraag is natuurlijk wel hoe standvastig de kaders tussen &;mobile&; en &;desktop&; nog zijn. In veel gevallen zal advertising op een responsive website onder digital worden gezet, terwijl een steeds groter deel van de traffic afkomstig is van smartphones en tablets.

 

 

Bron: BusinessInsider.com

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie