Hij komt van Microsoft waar hij acht jaar werkte. Vijf jaar als hoofdredacteur en 3 jaar als market lead van apps, media & publishing (uitgever). Voor die tijd was hij onder meer copywriter en communicatieadviseur bij Publicis.
HP/De Tijd verkoos Aalbers onlangs tot de nummer 3 grappigste twitteraar van Nederland (@MerijnAAA).
Aalbers zegt over zijn stap naar Brand New Telly: ‘Wij geloven dat waardevolle content gelijk staat aan waardevolle advertising. Kijkers, lezers en luisteraars willen relevante informatie die ze helpt in het nemen van beslissingen. In welke fase van de - komt ie - customer journey dat ook is. Van merken verlangt dit een meer redactionele aanpak, waarbij content een steeds belangrijker wordende rol speelt in het aangaan van duurzame relaties met consumenten. In het huidige medialandschap worden owned en earned meer platformen voor groei dan ooit tevoren.
‘In de vorm van campagne-hoofdredacteur ga ik hierin optreden als businesspartner van onze klanten. Lengte brengen in een verhaal is één van de grootste uitdagingen voor veel merken. Wij geloven dat merken die hierin gaan slagen, het verschil gaan maken. Contentmarketing speelt een belangrijke rol, juist wanneer mensen niet bezig zijn met kopen. Dat is ons inzicht, ijkpunt en mijn missie bij Brand New Telly.’