Marktaandeel publieken: 44 procent

De publieke omroepen haalden gezamenlijk in week 39, waarin de Olypische Spelen weer veel kijkers trokken, een gemiddeld marktaandeel van 44 procent. De zes grootste commerciële omroepen kwamen die week op 41 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland 2 haalde het grootste marktaandeel door de OS en op dinsdag (31 procent) door de voetbalwedstrijd PSV-Manchester United. Nederland 1 behaalde 21 procent op maandagavond door de uitzendingen van Spoorloos, Opsporing Verzocht en Toen was geluk... Nederland 3 tenslotte kwam op 12 procent op zaterdagavond door onder meer Kopspijkers, Het Lagerhuis en Journaal 22.00 uur.

Het gemiddelde van 41 procent van de commerciële omroepen in week 39 werd als volgt verdeeld: RTL4 behaalde 14 procent, RTL5 4 procent, Veronica 9 procent, SBS6 8 procent, Net5 3 procent en Fox8 ook 3 procent.

Het meest bekeken programma van de publieke omroep was het zondagavondjournaal van 20.00 uur met een kijkdichtheid van 21, goed voor 3.07 miljoen kijkers, bij de commerciële omroep was dat GTST van RTL4 met 11 ofwel 1.53 miljoen kijkers.

Het best gewaarde programma van de publieken was de OS hockeyfinale Nederland-Z. Korea met het cijfer 8.1, gevolgd door de sluitingsceremonie met 7.8. HMG en SBS weigeren waarderingscijfers te laten publiceren. De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie