1. Marketing Is Dead, and Loyalty Killed It
Ben je eindelijk cmo geworden, blijkt je baan overbodig te zijn geworden. Volgens deze auteur op de site van Harvard Business Review zit er maar één ding op: een chief loyalty officer (clo dus) worden.
For most people, the word “marketing” summons up a single-minded focus on selling products – a one-sided endeavor. But one-sided doesn’t work in a world where social media has given consumers a megaphone just as powerful as that of traditional marketers.
Instead, there is loyalty, which requires communicating brand values that people want to be affiliated with.
2. The reasons shoppers don’t care about brand names
Marketeers weten best veel over hoe consumenten tot een koop overgaan, maar de kennis kent gaten als het gaat om in hoeverre internet en mobile die koopervaring hebben veranderd. Hoe kiezen mensen nu de producten die ze kopen?
'If you look at today’s textbooks about consumer behavior and marketing, they are not as relevant as they used to be.'
3. The Unbearable Lightness of Tweeting
Twitter heeft sinds kort een nieuwe feature: 'toon tweetactiviteit', waarmee je kunt zien hoeveel mensen je tweet hebben gezien en hoeveel mensen op je link klikken.
De auteur van dit artikel op The Atlantic wordt er niet vrolijk van.
'Every good media organization knows that the road to traffic leads through Facebook rather than Twitter.'
4. Nike preps first women’s-only retail store in the UK
The Drum schrijft dat Adidas, Under Armour, Puma en Nike achter de vrouwen aangaan. De vrouwenmarkt is er een met potentie voor de sportmerken.
Nike opent daarom in mei een women’s-only store in Londen.