‘Rog heeft van de Nationale Postcode Loterij een geoliede marketingmachine gemaakt. Met veel nadruk op vernieuwing, efficiency én aandacht voor de gehele marketingmix’, aldus de jury.
De jury is overtuigd geraakt van haar invloed op het beleid én haar persoonlijke stempel op het succes. Met name de productvernieuwing in een markt die vaak als eendimensionaal wordt gezien is een prestatie. Met de VriendenLoterij scoorde ze binnen een half jaar een merkbekendheid van 82 procent en 145 duizend nieuwe abonnementen.
De inzet van de marketinginvesteringen is verbeterd doordat het acquisitie/lead generatiemodel is herzien. Rog boekt uitstekende resultaten in een dalende markt die ook nog door regelgeving wordt beperkt.
Imme Rog in een interview in het Tijdschrift voor Marketing: ‘We hebben multimediaal een gesegmenteerde werfstrategie geïmplementeerd. Daarbij zijn onder andere de mailvolumes, het aantal poststukken, enorm verkleind. We hebben alleen vorig jaar al 40 procent minder gemaild en meer deelnemers geworven. Slimmere marketing is onze focus.’
De andere twee genomineerden waren Frenkel Denie, marketingmanager van Bavaria en Nils van Dam, senior vice president marketing Unilever Benelux.
Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.Dit jaar was het de elfde keer dat de prijs is uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!