‘Als Tom de Bruyne het podium betreedt gebeurt er altijd wat. Hij is een begenadigd strateeg en spreker.
Mijn eerste confrontatie met deze vaardigheden was als jurylid van de SpinAwards tijdens de inspiratiedagen. Tom kwam zijn genomineerde case voor de Antwerpen Zoo presenteren. Een charmant verhaal over hoe de geboorte van een baby-olifant door een social media-campagne tot een spectaculaire stijging in bezoekersaantallen had geleid. Hij wist alle zogenaamd kritische vragen van de jury op zo’n geestige wijze in presentatie te verwerken, dat niemand vervolgens zijn mond nog open durfde te doen, laat staan dat het Goud hem nog kon ontgaan.
We zijn nu vier jaar verder en De Bruyne heeft zich van voorloper in social media-campagnes doorontwikkeld in een voorloper op het gebied van persuasieve (creatieve) reclame. ‘Digital is geen mediarevolutie, maar een revolutie in koopgedrag.’ Dit inzicht roept vragen op binnen de reclamewereld waar men net gewend is aan het feit dat interactieve campagnes er ook bij horen. Dat dit andere vaardigheden met zich meebrengt, daar staat niet iedereen voor open, zo bleek recent na een stevige discussie over persuasive design op Adformatie.nl. Demystificatie van creatie met een grote C gaat velen een brug te ver.
De Nieuwe Creativiteit waar Tom de Bruyne voor staat heeft alles te maken met overtuiging, impact, tactiek en esthetiek. Hij gooit dus graag een knuppel in het hoenderhok om te laten zien wat volgens hem echt slimme reclame is. En dat is toch waar iedereen uiteindelijk op zit te wachten.’
Laatste dag om je gratis aan te melden!
Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma? Bekijk hier het overzicht. Met meer dan 100 sprekers en 12.500 m2 aan informatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden is Marcom dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.
Meld je hier gratis nu aan. Morgen kan het niet meer!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!