Lotto en Krasloten naar Alfred

De Lotto heeft zijn merken Lotto en Krasloten per 1 januari ondergebracht bij Alfred.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

zat sinds 2008 bij Y&R Not Just Film, – en Toto – bij Lemz. Aan de keuze voor Alfred ging een pitch vooraf met nog een bureau. Commercieel directeur Frank Bijman wil de naam daarvan niet noemen. Wel zegt hij: ‘We zochten een bureau waarvan de creatieve directie nog volop actief is en geen netwerkbureau, omdat de kans daarbij groter is dat er meer op rendement gestuurd wordt dan op creatieve output.’
De beslissing om zowel Lotto als Krasloten bij Alfred onder te brengen, is ingegeven door de wens het voeren van een eenduidig communicatiebeleid te bevorderen. Bijman: ‘Het vergemakkelijkt de bewaking van de creatieve concepten.’ Creative directors Aad Kuijper en Patrick de Zeeuw werken aan een nieuwe campagne voor Lotto en de van Doom & Dickson overgestapte Bart Oostindie en Antoine Houtsma nemen Krasloten voor hun rekening.
Voor Toto wordt voorlopig geen above-the-line werk gemaakt.

Heeft Frank Bijman een punt met zijn uitspraak dat hij niet gecharmeerd is van netwerkbureaus 'omdat de kans daarbij groter is dat er meer op rendement wordt gestuurd dan op creatieve output'? Ga naar de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie