Dat de makers van LINDA. wel weten hoe je een vrouwenglossy in elkaar draait, weten we inmiddels wel. Of ze ook weten hoe je een lezenswaardige nieuwsblog maakt, zal de komende tijd moeten blijken. Tijdens de viering van LINDA.’s tienjarig jubileum wordt vanmiddag de nieuwsblog LINDAnieuws.nl gelanceerd, die in samenwerking met Studio Room en 23G tot stand kwam. Waarom een glossy als LINDA. de ambitie koestert om ‘dé nieuwssite voor vrouwen’ te worden? Manager digital media Leanne Hermans legt het uit.
Vrouwenglossy komt met nieuwsblog. De eerste vraag die zich opdringt is toch: waarom?
‘Op de website LINDAmagazine.nl experimenteerden we al langer met meer focus op actualiteit en dat bleek heel goed te scoren. Nieuwsberichten worden op de site gewoon heel goed gelezen. Zo zijn we vorig jaar op het idee gekomen voor LINDAnieuws.nl’
Wat voor nieuws gaat LINDAnieuws dan brengen?
‘Alles wat vrouwen bezighoudt. Dat kan variëren van het laatste entertainmentnieuws tot een update over het wereldnieuws. Maar ook welke muziek je echt moet luisteren en welke tv-fragmenten je niet mag missen. Een mix van hard en zacht nieuws met natuurlijk een aantal nieuwe smoelbepalende rubrieken.’
Smoelbepalende rubrieken?
'Ja, 'Koffiepraat’ bijvoorbeeld, waarin we het gesprek van de dag behandelen. Daarnaast hebben we de rubriek ‘Gymmen met Arie’, met sporttips van Arie Boomsma en Giel Beelen deelt elke week zijn favoriete liedjes. In de rubriek LINDA.’s Wereldwijven bloggen 80 Nederlandse vrouwen die over de hele wereld wonen over het wereldnieuws en hoe dat hun bestaan beïnvloedt.’
Wat kunnen we van de lanceringscampagne verwachten?‘We hebben samengewerkt met Buutvrij aan de campagne ‘LINDAnieuws.nl, voor alle vrouwen met een voornaam’. Dat is natuurlijk een knipoog naar LINDA., maar het is ook echt de bedoeling dat iedere bezoekster straks haar eigen domeinnaam heeft. Jij gaat dan bijvoorbeeld naar FLOORnieuws.nl en hoe vaker je de site bezoekt, hoe beter die wordt afgestemd op jouw interesses en voorkeuren. Inmiddels hebben we al meer dan 1300 namen urls geregistreerd.’
Moet de nieuwe website nog voor nieuwe commerciële mogelijkheden zorgen?
‘We staan altijd open voor nieuwe partnerships, zo lang die maar relevant en plezierig zijn voor alle partijen. Zo zijn we erg blij met de nieuwe samenwerking met L ‘OR van Douwe Egberts, die de rubriek Koffiepraat gaan sponsoren.’
Wanneer mag LINDA.nieuws een succes worden genoemd?
‘Wij hebben natuurlijk een heel ambitieus target qua bezoekcijfers, maar dat ga ik hier niet delen. Maar of een site een succes is merk je natuurlijk snel genoeg. Online is alles zo meetbaar als wat. Nu zitten we op gemiddeld 350.000 unieke bezoekers per maand. De bedoeling is natuurlijk dat we alleen maar blijven groeien.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!