Lidl heeft in Halsteren een pilotstore geopend die sterk afwijkt van een gemiddelde Lidl-vestiging. De winkel heeft veel meer kassa's (negen), een klantenbalie, een toilet voor klanten en de winkel is in andere kleuren geschilderd. Dat meldt Distrifood. De woordvoerder van Lidl, Christine Braun, bevestigt tegenover Distrifood dat het om een nieuwe pilotstore gaat. Volgens haar is de winkel gebaseerd op ontwikkelingen in het buitenland. Het zou passen in de evolutie van Lidl van harddiscounter naar een winkelformule die meer vers en meer service te bieden heeft.
'Topkwaliteit'
De signing boven de versafdeling komt in de vernieuwde Lidl duidelijker en luxer over, beschrijft Distrifood. Boven de vleesafdeling valt te lezen: 'Topkwaliteit van beste leveranciers. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt’ en bij de zuivelafdeling: 'Je haalt de lekkerste zuivel in huis als de koeien zoveel mogelijk buiten de deur eten.'
Duurzaamheid
In de pilotstore wordt ook de nadruk gelegd op het duurzame karakter van de supermarkt. De tijdelijke non-foodartikelen worden onder de aandacht gebracht met vernieuwde bakken in lichtgroen en de vermelding ‘uit de folder’.
Goedkoop imago
Begin dit jaar startte Lidl in Duitsland al met een reclameoffensief om van het goedkope imago af te kopen. Het lijkt erop dat Lidl deze beweging in Nederland ook wil doorzetten.
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!