De Nederlandse zitmeubelproducent Leolux heeft designcentra in Utrecht, Brussel en Krefeld en nu dus een vernieuwde in Eindhoven.
Deze showroom onderging ‘een metamorfose op het gebied van visual branding’ met hulp van Van Straaten, een bureau gespecialiseerd in innovatieve visuele communicatie. Door de inzet van ‘innovatieve materialen en oplossingen’ moet het Eindhovense Design Center ‘een expressieve en eigenzinnige showroom’ zijn ‘waarin de designmeubels tot hun recht komen’.
Gisella Groenewoud, artdirector bij Leolux geeft aan dat in de nieuwe showroom het merk Leolux meer aandacht krijgt.
‘Visual branding, met als doel een nog sterkere merkbeleving, is bij het ontwerp echt een uitgangspunt geweest, waar dit voorheen minder het geval was.’
Overkoepelend thema van de vormgeving is bedacht door Olaf Hajek, de nieuwe huiskunstenaar.
Zijn opdracht was het merk aan ‘een rijke sfeer, expressiviteit en eigenzinnigheid’ te verbinden. Creativiteit en innovatie zijn volgens Leolux de sleutelwoorden in de aankleding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!