Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep en Newcom Research & Consultancy, waarbij is gekeken naar ontwikkelingen binnen de levensmiddelenmarkt. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten zeker in huis hebben als Oranje op 9 juni aftrapt tijdens het EK voetbal. Lay’s is daarbij veruit het meest genoemd. Andere merken chips en zoutjes volgen op de plaatsen 7 (Duyvis), 14 (Croky) en 15 (Smith’s).
Naast chips en zoutjes wordt de top 25 vooral gedomineerd door biermerken. Heineken is hierbij veruit het populairst als EK-merk. Grolsch volgt op plaats drie. Andere populaire biermerken tijdens het EK zijn Amstel (6), Bavaria (8) en Hertog Jan (9).
De top 25 van de spontaan genoemde merken, ziet er als volgt uit:
1 Lay's
2 Heineken
3 Grolsch
4 Coca-Cola
5 Douwe Egberts
6 Amstel
7 Duyvis
8 Bavaria
9 Hertog Jan
10 Spa
11 Albert Heijn huismerk
12 Calvé
13 Palm
14 Croky
15 Smith's
16 Fanta
17 Mora
18 Pickwick
19 Lipton
20 Pringles
21 C1000 huismerk
22 Jupiler
23 M&M's
24 Alfa
25 Brand
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!