Kunstbende roept jong talent op om zich aan te melden voor de voorrondes van de Kunstbende 2015, de talentenwedstrijd voor jong creatief Nederland. Een overwinning kan leiden tot een gig op Mysteryland of een filmvertoning op één van de belangrijkste internationale filmfestivals: IFFR.
Kunstbende opent deuren en helpt carrière maken. Met dit gegeven ontwikkelde Festina Lente de campagne 'Gevaarlijk. Goed.' die resulteerde in beelden van jongeren die geportretteerd worden met hun 'weapon of creation.' Daarnaast refereert de campagne aan een indrukwekkend CV van sterren als Trijntje Oosterhuis en Martin Garrix die ooit mee hebben gedaan aan de wedstrijd. Festina Lente helpt Kunstbende in het positioneren van haar merk door een nieuwe grafische identiteit en website.
Credits
Klant: Kunstbende, Janneke Moerel
Agency: Festina Lente
Strategie: Remy Harrewijn
Creative Direction: Remy Harrewijn & Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Concept: Remy Harrewijn & Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Art Direction: Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Graphic Design: Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Graphic Design support: Beau Colin
Photography: Anne Claire de Breij (100% Halal)
Post Photography: Anne Claire de Breij (100% Halal)
Photography Assistant: Rik Versteeg
Production: 100% Halal
Producer: Roelien Hendriks
Production Assistant: Sharda Fähmel
Styling: Babette van Tielrooij
Hair & Make Up: Christel Man (Angelique Hoorn Management)
Art Department: Judith van Oostrum