In een 25-delige portretserie worden klanten en medewerkers geportretteerd die alles geven. De fotoreportages en interviews worden door Knab het komende jaar gedeeld via sociale media en op een speciale campagnesite.
Met de sociale campagne geeft Knab een vervolg aan 'Alles geven', de televisiecampagne die de online bank een jaar geleden lanceerde in samenwerking met reclamebureau Fitzroy.
‘In onze vorige campagne stelden wij de vraag: als jij alles geeft, dan verwacht je dat ook van een ander. Waarom niet van je bank?’, aldus Jorn Kooij, social marketeer bij Knab.
‘Met deze nieuwe campagne laten we zien dat zowel de klant, als de medewerker alles geeft. Knab is een online bank, maar wel één met een persoonlijk gezicht. Elke twee weken brengen we een klant of medewerker van Knab onder de aandacht, middels een uitgebreide fotoreportage en complementaire interviews.’
Meer emotie, minder reclame
Rik toe Water, creative director MEC, voegt daaraan toe: 'We stonden voor een aantal mooie uitdagingen. Hoe kunnen we de doelgroep laten zien dat Knab je in staat stelt om alles te geven? Hoe kunnen we laten zien dat wanneer jij alles geeft, dat uiteindelijk in jouw voordeel is? En hoe laat je zien dat Knab zich hierdoor onderscheidt, ten opzichte van andere banken?'
Toe Water: 'Daarom kozen we de 25 mooiste, spannendste en meest ontroerende verhalen na een oproep op Facebook en Twitter. Deze 25 mensen zijn ware merkambassadeurs. Daarmee geven we Knab een gezicht.'
Op 21 september trapt Ruth Owusu de serie af. Owusu is medewerker operations bij Knab en geeft elke zondag bijbelles aan jonge kinderen in Amsterdam-Zuidoost.
Credits
Conceptontwikkeling: MEC Amsterdam
Fotografie: Marije Kuiper
Interviews: Hedwig Wiebes