De Consumentenbond besloot Keekaboo het keurmerk af te nemen, omdat ze meende dat het bedrijf wél gegevens doorverkocht. Directeur Patrick van Zandvoort schrijft in de brief dat er verwarring is ontstaan door samenwerking met First Impressions, een bureau dat bij toestemming van de gebruiker commerciële aanbiedingen per e-mail toestuurt. Van Zandvoort: “Verwarring is opgetreden door de volgende verwoording in de disclaimer in de betreffende mailing: ‘Deze mail is tot stand gekomen in samenwerking met Keekaboo.com, welke eenmalig jouw e-mail adres aan First Impressions beschikbaar stelde.’ Hieruit kan begrepen worden dat Keekaboo zonder toestemming database gegevens aan een derde partij heeft verstrekt. Maar dat is niet zo. Hoofddoelstelling was juist om degenen die eventueel ongewenst e-mail ontvangen, uit het bestand te filteren. We willen de Consumentenbond graag uitnodigen om een controle naar deze kwestie uit te (laten) voeren.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!