De Kamer van Koophandel (KvK) wil ondernemers laten weten dat het goed is om te praten over zakelijke problemen. Volgens de KvK schamen ondernemers zich of zijn ze bang voor het stigma. Om dat taboe te doorbreken is er nu een landelijke campagne.
De campagne kwam vorige week in het nieuws was bij onder andere Pauw, het NOS Journaal, en BNR.
Comeback-verhalen van Ron Blaauw, Jörgen Raymann en Danie Bles
Met de campagne (bureau: Havas Lemz) wil de KvK ondernemers laten weten dat ze er niet alleen voor staan. In mini-documentaires vertellen bekende ondernemers als Ron Blaauw, Jörgen Raymann en Danie Bles over financiële problemen die zij hebben meegemaakt. Deze ‘Comeback-verhalen’ laten zien dat problemen niet erg zijn, want je kunt er beter uitkomen als ondernemer.
24-uurs hulplijn
Ook opent de organisatie een landelijke hulplijn voor ondernemers in zwaar weer. Zij kunnen anoniem bellen naar 0800-1014. Hier vinden ze niet alleen KVK-deskundigen die hen een luisterend oor en advies bieden, maar ook bekende ervaringsdeskundigen Jörgen Raymann, Ron Blaauw en Danie Bles behoren tot het belpanel.
Ondernemers kunnen over alle aspecten van hun onderneming praten: van financiering en innovatie tot stress. De hulplijn is in de introductieweek 24/7 bereikbaar.
Imago van KvK
Deze campagne past bij de verandering van het imago van KvK. De organisatie wil zich positioneren digitale dienstverlener voor ondernemend Nederland, in plaats van Handelsregister. Met deze actie wil KvK zich presenteren als dienstverlener die ondernemers vooruit helpt.
Credits
Prod. Company: Chapter Film & Motion Design (voorheen FilmGasten)
Director: Reinjan Prakke
Exec. Producer: Jesse Broertjes
DoP: Kevin Kimman
Sound: Kasper Koudenburg & Jan Wouter Stam
Edit: Reinjan Prakke, Amber Hooijmans & Diede van Vree
Bekende ondernemers: Danie Bles, Jörgen Raymann, Ron Blaauw
Media Agency: Initiative
Client: KVK (Michiel Huitema, Peggy Kaal, Kim van Gameren, Bob Boerrigter)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!