De naamswijziging luidt een nieuwe fase in voor het bureau. In lijn met de internationale rebranding verandert het bureau haar naam in J. Walter Thompson Amsterdam. Met de naamswijziging komt ook een nieuwe website die de koers (en de design-focus) van het bureau onderstreept: jwt.amsterdam
Inmiddels is het bureau gegroeid naar 100 medewerkers, groeide het inkomen met ruim 20 procent en is ‘Transformatie’ een thema geworden.
Personeelswijzigingen
Per 1 oktober wordt de Connection Strategy verder uitgebouwd met de komst van Angelique Schreuders (voormalig Integrated Business Director en lid MT Carat Amsterdam). Zij moet de klanten van het bureau helpen steeds gefragmenteerdere en beweeglijkere doelgroepen te bereiken. Vertrokken in maart en nu al terug bij het bureau als Non-Executive Board Member is Jan Bouts.
Op de DO-afdeling zijn Business Directors Erik-Jan Koense (ex-KOEN) aangesteld met een specialisatie in 1-op-1-communicatie en Budi Gonzalez de Chaves die na een verblijf bij Alfred terugkeerde bij het bureau. Recentelijk voegden ook Tim de Waard en Daniel Samama (Senior Creatives afkomstig van FHV BBDO), Emmanuel Flores (Creative Technologist) en Michael Jansen als interim Creatief Directeur zich bij het bureau.
Finalisten van de Gouden Zaag-competitie Mats Wilke en Ruben van Dijk (ex-Publicis) en ADCN Jong Talent-genomineerden Gabriëla Nouws en Leon Ragetlie zijn eveneens nieuw bij het bureau.