Premium

Jupiler maakt vuist tegen gehoorschade

Jupiler werpt zich op als behoeder voor gehoorschade bij jongeren, maar waarom eigenlijk?

Het Belgische pilsmerk Jupiler en Alpine Hearing Protection gaan samen de strijd aan tegen gehoorbeschadiging onder jongeren. In een landelijke campagne roepen ze jongeren op gehoorbeschermers te dragen op festivals.

Vanaf medio maart ligt een speciale Jupiler Proefbox bij ruim duizend Nederlandse supermarkten in de schappen. Op de actieverpakking wordt verwezen naar een landingspagina op de website van Alpine, waar deelnemers kans maken op een set op maat gemaakte oordoppen ter waarde van 119 euro. Verder deelt Jupiler Alpine PartyPlug oordoppen uit tijdens festivals.

Jongerendoelgroep
Waarom doet Jupiler dit? Brand manager Rik Blokland licht desgevraagd toe: ‘We zijn met het merk Jupiler in Nederland erg actief op het muziekplatform. We zijn met activaties aanwezig op de mooiste festivals en we hebben nauwe contacten met de vele poppodia in het land. We richten ons met uitingen hieromtrent op de jongerendoelgroep. Als je het merk bent dat jongeren enthousiasmeert om te genieten van muziek, vind ik het ook onze verantwoordelijkheid om aandacht te vragen voor het belang van het dragen van gehoorbescherming. Het is een onderbelicht probleem en wij nemen, samen met Alpine, graag het voortouw in de bewustwording.’

Alleen al in Nederland lopen jaarlijks meer dan twintigduizend jongeren gehoorbeschadiging op. De grootste oorzaak is het niet dragen van gehoorbescherming, terwijl het gemiddelde volume bij een concert of festival al na 5 minuten tot een permanente gehoorschade kan leiden.

Initiatief
Het initiatief voor de samenwerking lag bij Jupiler. ‘Wij vinden het belangrijk dat bierliefhebbers genieten op een verantwoorde manier, ook op het gebied van gehoorbescherming, zegt Blokland. ‘Gehoorschade is nog steeds een onderbelicht probleem, en daar willen we iets aan doen. Ik heb zelf actief Alpine benaderd omdat ik hen direct de perfecte partner zag.’

Sjoerd Groot, Marketing Manager bij Alpine Hearing Protection: ‘Iedereen kent wel die vervelende piep in de oren na een concert of festival. Dit is een eerste signaal dat gehoorschade op de loer ligt. Een piep kan zelfs na één avondje uit al permanent zijn. Gelukkig is gehoorschade eenvoudig te voorkomen en je dag hoeft er absoluut niet minder leuk door te zijn. Oze oordoppen zijn uitgerust met speciale akoestische filters. Hiermee blijf je de muziek en je vrienden namelijk gewoon prima horen, terwijl je tegelijkertijd uitstekend beschermd bent. Die boodschap willen we bij jongeren overbrengen’

Het aankomende festivalseizoen wordt de samenwerking tussen Jupiler en Alpine verder uitgerold.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie