Het is inmiddels een echte traditie, de Goedgemutste Breicampagne van smoothie- en sappenmerk Innocent. Het Britse merk begint dit jaar voor de twaalfde keer een breimarathon voor het Nationaal Ouderenfonds.
Geld voor het goede doel
Het merk vraagt breiers en hakers om mutsjes te maken voor de Innocent-flesjes. Het deze actie vragen zij aandacht voor eenzame ouderen en zamelen ze geld in voor het Nationaal Ouderenfonds. Per verkocht flesje met muts gaat 20 cent naar het goede doel.
De afgelopen elf jaar ontving Innocent meer dan een half miljoen mutsjes en haalde daarmee €137.490,- op.
15 miljoen mutsjes
De actie begon in 2003 in het Verenigde Koninkrijk. Ondertussen doen 10 landen mee aan de breicampagne: Engeland, Nederland, Frankrijk, Ierland, Zwitserland, Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken en Zweden. In totaal heeft dat tot nu toe 15.473.052 gebreide mutsjes opgeleverd en €4.947.600,- voor het goede doel.
De actie sluit aan bij het motto van Innocent: mensen helpen gezond te leven en heel oud te worden met gezonde, natuurlijke producten. Het merk geeft 10% van de winst aan goede doelen via de innocent foundation, een stichting die honger bestrijdt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!