Hoe gaan de online kerstaankopen dit jaar?

Thuiswinkel.org zette samen met GfK en PostNL de cijfers op een rij in de Thuiswinkel Markt Monitor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit jaar laat de gemiddelde weekomzet in de drie weken voor kerst een toename zien van 38 procent. Dit is een extra online omzet van 146 miljoen euro.

Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde weekomzet in de eerste drie kwartalen van 2014 128 miljoen is, maar in de drie weken voor kerst is deze gemiddelde weekomzet volgens online retailers toegenomen tot 177 miljoen (+ 49 miljoen euro). In totaal, zo is de schatting, wordt er door de consument in de pre-kerstperiode voor 530 miljoen euro online gekocht.

Eerder gaf 60 procent van de ondervraagde online retailers aan dat er dit jaar een toename is in de feestdagenomzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De kerstverkopen gaan beter dan die voor 5 december: een omzetstijging van 38 procent ten aanzien van 27 procent.

Ook voor de komende jaren verwachten online retailers dat de pre-kerstperiode steeds belangrijker gaat worden: 48 procent voorziet voor de komende jaren een verschuiving van de online aankopen van Sinterklaas naar kerst. 5 procent van deze retailers voorziet een verschuiving van de online aankopen van kerst naar Sinterklaas.

Zie

Het onderzoek is in opdracht van Thuiswinkel.org door onderzoeksbureau GfK uitgevoerd onder leden van de belangenvereniging. De uitkomsten hiervan zijn aangevuld met inzichten uit het GfK retailpanel en aanvullend consumentenonderzoek op het GfK Consumentenpanel.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie