Het komend jaar zullen steeds meer merken hun heil zoeken in mobile marketing en mobile advertising. Maar marketing en advertising hebben op mobiel een ander gezicht dan op traditionele mediakanalen. Dit komt mede doordat mobile gebruik maakt van creative technology als augmented reality, virtual reality en iBeacons.
Augmented Reality, staat aan de vooravond van de lang verwachte doorbraak. Eindelijk is na jaren ploeteren op de technische vloer augmented reality rijp om aan de verwachtingenvan de consument te voldoen. Het is vanaf nu mogelijk om alles om ons heen te voorzien van een rijk geanimeerde digitale augmented reality laag. Dit betekend dat de advertising wereld er een nieuwe golf aan creatieve mogelijkheden bij krijgt waarmee zij fantasie en werkelijkheid met elkaar op overtuigende wijze kunnen laten versmelten.
Virtual Reality zal het komend jaar veelvuldig worden ingezet voor branded entertainment concepten. Samsung lanceert hun eerste VR bril voor consumenten waarbij een mobiele telefoon wordt gebruikt als scherm om virtuele werelden te verkennen. Reclame bureaus zullen echter eerder de kartonnen Google VR bril inzetten om creatieve branded entertainment concepten te ontwikkelen. Deze zijn namelijk geschikt voor bijna alle telefoons en ook nog eens op grote schaal eenvoudig te produceren waardoor ze kunnen worden uitgedeeld tijdens promoties. Er wordt momenteel door zowel de gaming- als de film industry dermate zwaar geïnvesteerd in het creëren van Virtual Reality content dat naar verwachting in 2015 de consumentenmarkt op grote schaal kennis zal maken met deze nieuwe vorm van mobile entertainment.
Al met al gaan we een mooi mobiel jaar tegemoet waarin de creatieve branche en de technische branche steeds meer de handen ineen zullen slaan om nieuwe unieke concepten te ontwikkelen.
Remco Vroom is eigenaar van TAB World Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!