Greenpeace strijdt voor gifvrije mode

Fashion Victims is de naam van een nieuwe modemerk, dat ter introductie gratis duizend bloesjes weggeeft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Of toch niet? Wie kijkt op webwinkel ziet daar Zarayda Groenhart (BNN, Wie is de mol) poseren in zo'n bloesje, waarop ze na enkele seconden uit het frame stapt. Vervolgens houdt ze een pleidooi voor gifvrije kleding, waarvoor deze actie uiteindelijk is bedoeld. De creatie van Fashionvictims was in handen van Pool Worldwide.

Greenpeace breekt een lans voor schone en verantwoorde mode en wil met deze actie handtekeningen verzamelen. Bezoekers kunnen de campagne direct delen via Facebook en Twitter.

Volgens Greenpeace zorgt kleding die in het Westen tegen dumpprijzen wordt verkocht, voor vervuiling in de landen waar deze wordt gemaakt. Door het wassen van giftige kleding raakt ook het water vervuild. Greenpeace heeft grote merken als Zara, Levi’s en Esprit al zo ver gekregen om vervuiling een halt toe te roepen. De komende tijd organiseert Greenpeace een aantal acties om ook andere merken over te halen. Wie daarbij wil helpen kan daarvoor terecht in de fictieve webwinkel van Greenpeace.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie