GeniusTravel mikt op wereldwijde expansie

Zoekmachines voor vliegreizen zijn er genoeg. Toch ziet het Nederlandse GeniusTravel ruimte voor een nieuw aanbod: vluchten zoeken op basis van prijs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

GeniusTravel is een initiatief van Genny Freen (40), de oprichter van GFP. Voor het grote publiek heeft GFP een wat minder bekende klank, maar het bedrjif is verantwoordelijk voor onder meer de Voordeelagenda en . Aanleiding om een nieuwe prijsvergelijker in de markt te zetten, was Freens ‘frustratie’ over het feit dat alle zoekmachines zoeken op bestemming en niet, zoals hij wilde, met budget als vertrekpunt.

Na te hebben nagedacht over een oplossing, zocht hij partners die hierbij betrokken wilden zijn.  heet het resultaat, een zogeheten metazoekmachine die zoekt op prijs. het concept is eenvoudig. De reiziger vult in wat hij te besteden heeft en Geniusfligth.com brengt binnen een paar seconden alle bestemmingen in kaart die binnen het bereik liggen. Dit doet de zoekmachine overigens niet op eigen houtje. Op de achtergrond draait de database van de bekende vergelijkingssite Skyscanner, die de actuele vliegtarieven bevat van meer dan duizend airlines.

Door de keuze van de bestemming te laten afhangen van het budget, functioneert de nieuwe prijsvergelijker tevens als inspiratiebron. ‘Er gaat letterlijk een wereld voor je open wanneer je ziet waar je voor 150 euro allemaal heen kunt’, aldus Freen. ‘Waar je dacht niet verder dan Parijs te komen, blijkt ineens dat je voor hetzelfde bedrag naar Marrakech vliegt.’

Geniusflight is sinds deze week in de lucht. Volgende week gaat van start, dat werkt volgens hetzelfde principe en in samenwerking met Booking.com. En de bedoeling is om daar later GeniusCarhire aan toe te voegen. GeniusTravel verwacht nog deze zomer een half miljoen boekingen per maand te realiseren. Die zullen voor een belangrijk deel uit Nederland komen, maar niet allemaal.

Al bij de start mikt het bedrijf nadrukkelijk op een wereldwijde expansie. Zo wordt Geniusfligth tevens gelanceerd in Groot-Brittannië en de VS en is het bereikbaar voor boekers uit de hele wereld. Om de ambitieuze groeiplannen te kunnen waarmaken, zijn er diverse medeaandeelhouders bij het initaitief betrokken. Daaronder bekende namen uit de online en mediawereld, zoals Ralph Cohen (IceMobile), Valentijn Bras (Scoupy), Olivier Slot (Centercom) en Pierre Karsten (Boemerang Media).

Met de lancering van GeniusFligth.com en GeniusHotels.com speelt GeniusTravel in op de groeiende populariteit van affiliate marketing reissites. Van alle reizigers kijkt 71% op prijsvergelijkingsssites om de beste vluchtbaanbieding te vinden, blijkt uit .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie