Fusie Ziggo-UPC kost klanten

Het aantal abonnementen viel 47.000 lager uit dan een jaar eerder, met name in het voormalige servicegebied van Ziggo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat werd vandaag duidelijk bij de bekendmaking van de resultaten van het eerste kwartaal door moederconcern Liberty Global.

Volgens Ziggo-topman Baptiest Coopmans is de daling van het aantal abonnees het resultaat van de aanhoudende concurrentie in combinatie met een lagere verkoop en een hoger aantal opzeggingen als gevolg van de fusie. Nu deze is afgerond verwacht het bedrijf met nieuwe bundels meer klanten aan zich te binden.

Ziggo had aan het eind van het eerste kwartaal 4,2 miljoen televisieklanten, 3,1 miljoen internetabonnees en 2,6 miljoen gebruikers van vaste telefonie. Daarnaast levert Ziggo aan 158.000 abonnees mobiele telefoniediensten.

​Liberty Global
Liberty Global zag, ondanks vergelijkbare omzetgroei en de recente overname van Ziggo de omzet in het eerste kwartaal iets lager uitvallen dan een jaar eerder. De omzet daalde een fractie tot 4,5 miljard dollar (4 miljard euro) in vergelijking met een jaar eerder. Daarbij liep het nettoverlies op tot 537,5 miljoen, tegenover 78,8 miljoen euro een jaar eerder. Dat kwam onder meer door de overname van Chellomedia waarmee een bedrag van 340 miljoen dollar was gemoeid.

De omzet in Nederland werd in het eerste kwartaal meer dan verdubbeld tot 707,4 miljoen dollar, wat volledig was toe te schrijven aan de overname van Ziggo. Bij UPC lag de vergelijkbare omzet 0,6 procent hoger.

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie