In Nederland sterven dagelijks baby's vlak voor, tijdens of na de bevalling als gevolg van groeivertraging, vroeggeboorte of een aangeboren afwijking.
Het Fonds Gezond Geboren - gedragen door de nationale beroepsverenigingen van gynaecologen, kinderartsen en verloskundigen - financiert wetenschappelijk onderzoek om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk baby's in ons land gezond ter wereld komen.
Om dit jonge fonds meer bekendheid te geven, ontwikkelde J. Walter Thompson Amsterdam een awareness-campagne, waarin de dunne lijn tussen het grootste geluk en het grootste verdriet van jonge ouders voelbaar wordt gemaakt.
De campagne is vanaf vandaag te zien op tv en online.
Credits
THINK
Joost van Nistelrooij Oscar Flinterman Marcel Hartog Geertjan Baltus Mike van Diem
DO
BUSINESS DIRECTOR: Lisa Merelle
CONCEPT
PRODUCER: Charlene Thomas
SCREEN PRODUCER: Lotte de Rooij
CLIENT CREDITS Ineke van der Ouderaa Paul Beerkens Niek Exalto
PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY: 25FPS
Bas Pinkse, Hanneke Kramer
POST/VFX: The Ambassadors
DIRECTOR: Jamille van Wijngaarden
D.O.P: Menno Westendorp
EDITOR: Chiel Muller
SOUND/MUSIC: Alfred Klaassen