MarketingLaunch
1. Peerby
2. Waka Waka
3. Hutspot Amsterdam
NIMA: 'Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.'
MarketingNext
1. Tony’s Chocolonely
2. CitizenM
3. Amsterdam Dance Event
NIMA: 'Deze organisatie hebben de afgelopen jaren laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Ze hebben op het juiste moment aanpassingen doorgevoerd en kennen hierdoor inmiddels de klappen van de zweep. Deze organisaties roepen met hun aanpak vertrouwen op vanwege kanaalkeuze, doelgerichtheid, waardepropositie en aantoonbare performance. Merkbeleving wordt een koopmotief.'
MarketingCompany
1. Bol. com
2. KLM
3. DSM
NIMA: 'Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien. Merkbeleving kan een koopmotief zijn. Het marketingteam heeft de afgelopen jaren vele succesvolle innovaties doorgevoerd, bruggen gebouwd tussen waardeketen, interne functiegebieden, consumenten/klanten en stakeholders/omgeving. Daarnaast dragen de organisaties bij aan de promotie van het marketingvak doordat ze hun marketingvisie actief uitdragen en kennis delen (met als doel kennis te vermenigvuldigen).'
Op donderdag 16 januari wordt de uiteindelijke winnaar per categorie tijdens de NIMA Awards bekendgemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!