Facebook kiest voor dagbladadvertenties om sorry te zeggen

Er waren op zondag paginagrote advertenties in Britse en Amerikaanse kranten.

CEO Mark Zuckerberg maakte excuses voor het lekken van gegevens van Facebook-gebruikers.

Vorige week werd duidelijk dat de gegevens van 50 miljoen gebruikers in handen zijn gekomen van een databedrijf - Cambridge Analytica - dat de gegevens gebruikte voor politieke campagnes om het stemgedrag van gebruikers te beïnvloeden. Dat gebeurde onder meer rond de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Cambridge Analytica is opgezet door Trump-adept Robert Mercer en werd geleid door Trumps voormalig adviseur Steve Bannon.

Vertrouwensbreuk
In de Britse bladen zegt Zuckerberg de ontstane vertrouwensbreuk te betreuren en benadrukt hij dat het bedrijf de gebruikersgegevens beter moet beschermen.

De papieren krant ziet Zuckerberg blijkbaar als betrouwbaar medium. De advertentie was te zien in The Sunday Telegraph, The Sunday Times, Mail on Sunday, The Observer, Sunday Mirror en Sunday Express en in de Verenigde Staten in The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie