Premium

´Er gebeuren hier echt gave, nieuwe dingen´

Yvonne Dorkhom is de nieuwe expert consultant qualitative bij TNS Nipo.

Dorkhom (36) was consumer insights en private label manager bij Plus Retail. Daar won ze met haar team in 2013 de prijs voor meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. 

Wat motiveerde jou om van baan te wisselen? ´Na bij PLUS heel veel mooie dingen bereikt te hebben, was het na 8 jaar tijd voor een nieuwe stap. Ik wilde mijzelf graag verder ontwikkelen in het onderzoeksvak, en kwam tot de conclusie dat dit het beste kan aan opdrachtgeverskant. De ontwikkelingsmogelijkheden bij TNS NIPO waren dan ook hetgeen wat mij het meeste aansprak: je kunt je kennis hier opdoen op zoveel verschillende typen onderzoek, verschillende branches, en je wordt omringd door heel veel enthousiaste mede-onderzoekers. Daarnaast sprak het internationale element me aan: TNS is onderdeel van een wereldwijd netwerk van onderzoeksbureau’s, met alle mogelijkheden en kennis van dien.´

Retail en kwalitatief onderzoek is helemaal jouw ding. In hoeverre kun jij je kennis op deze terreinen inzetten bij TNS NIPO en wat denk je dat er in je nieuwe baan te leren is voor jou? ´Mijn rol bij TNS NIPO is expert consultant kwalitatief; dat houdt in dat ik klanten adviseer op het gebied van kwalitatief onderzoek, en meedraai in projecten. Daarnaast help ik mee het kwalitatieve onderzoeksaanbod van TNS NIPO op de kaart te zetten. Voor zowel retailers als fabrikanten is mijn achtergrond bij PLUS een interessant gegeven: ik kan daardoor goed meedenken over hoe je onderzoek zo effectief mogelijk kan toepassen in een FMCG omgeving. Shopper en branding onderzoek zijn de richtingen waarin ik me bij TNS dan ook specialiseer. Er is voor mij op deze terreinen elke dag nog wel iets te leren over mijn klanten, nieuwe onderzoekstoepassingen, of bijvoorbeeld gedachtengoed over merkpositionering.´

Consumer insights is een dynamisch vakgebied. Wat vind jij een interessante nieuwe ontwikkeling en hoe zorg je dat je up to date blijft? ´Ik ben erg gecharmeerd van de nieuwe mogelijkheden in kwalitatief onderzoek op het gebied van digital tools. Social listening, crowd sourcing, creatieve platforms; er is tegenwoordig zo veel mogelijk om de mening van de klant te horen en zelfs in een vroeg stadium onderdeel uit te laten maken van je strategie. Up to date en vernieuwend blijven gaat bij TNS NIPO als vanzelf, we worden continu gevoed met nieuwe ontwikkelingen vanuit TNS global, en er komen steeds nieuwe tools beschikbaar waarmee we onze klanten kunnen helpen hun doelen te bereiken. Dit gebeurt via seminars, webex presentaties, nieuwsbrieven en interne training, en ik voel me net een kind in een snoepwinkel.´

Heb je jezelf een doel gesteld in deze nieuwe baan? ´Ik wil heel graag bijdragen aan de groei van TNS NIPO kwalitatief en deze mooie afdeling goed op de kaart zetten. Er gebeuren hier echt gave, vernieuwende dingen en daar mag best wat meer aandacht voor komen.´

Bij Plus heb je met je team een mooie prijs gewonnen. Wat doet het toekennen van een prijs met jou? ´Die prijs Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland was een bekroning op het werk, maar was natuurlijk afhankelijk van zoveel meer factoren dan alleen het klantonderzoek. Ook de PLUS ondernemers en alle medewerkers hebben hier hun best voor gedaan. Het voelde daarom vooral als erkenning dat we er – met elkaar – in geslaagd zijn de organisatie écht klantgericht te maken en dit heel goed uit te dragen.´

Hoe ontspan jij na een hectische werkweek? ´Door lekker te wandelen op de Bussumse hei met mijn kleine meiden en man; en door de weekenden verder zo leeg mogelijk te houden, met ruimte voor onverwachte leuke dingen.´

Waar kunnen we jou &;s nachts voor wakker maken? ´Nergens voor; ik ben heel erg gehecht aan mijn slaap.´

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie