Energiebedrijven hebben slechte online reputatie

Voor de meeste energiebedrijven verschijnen er klachten van consumenten wanneer in Google wordt gezocht op de bedrijfsnaam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek naar online bedrijfsreputaties door Tribal Internet Marketing. Van de 23 bedrijven die onder de loep werden genomen, levert een zoekactie op De Nederlandse Energie Maatschappij de slechtste resultaten op. Liefst acht van de tien zoekresultaten op de eerste pagina zijn negatief. Energie Direct en Oxxio volgen met zeven en zes negatieve zoekresultaten.

Het negatieve imago van de energiebedrijven straalt af op Natasja Froger, het gezicht van De Nederlandse Energie Maatschappij. Een over de campagne waaraan zij haar medewerking verleent, heeft inmiddels een indrukwekkelijke lijst negatieve reacties.

Niet alleen energiebedrijven hebben te kampen met een slecht online reputatiemanagement. Ook aanbieders van telefonie, internetproviders, leningsverstrekkers en touroperators gaan flink door de mangel op diverse forumsites en blogs. Volgens Inge Harts van Tribal Internet Marketing is het zaak snel te reageren op discusssies op bijvoorbeeld het forum van Tros Radar. 'Op die manier is de kans klein dat de klacht hoog in Google terecht komt en wordt veel schade voorkomen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie