Voor het eerst is het mogelijk jezelf voor te dragen voor een van de zes vacatures voor de Effie-jury. Kandidaten moeten beschikken over ruime ervaring op het gebied van marketing of reclame, liefst in een branche die nog niet is vertegenwoordigd en/of met uitgebreide expertise in online/ digital of e-commerce.
Het openstellen van de juryselectie past in het streven van de Effie-organisatie om zichzelf te vernieuwen en te verjongen. Mireille Spapens, BVA-bestuurslid en binnen Effie verantwoordelijk voor de juryselectie: 'Tot nu toe dragen de juryvoorzitters en de besturen van VEA en BVA nieuwe juryleden voor. Het is niet moeilijk om uitstekende kandidaten te vinden – een Effie jurylidmaatschap is prestigieus en gewild - maar het wekt de schijn van een besloten bolwerk. Dat vinden we niet meer van deze tijd. Het is goed dat iedereen die zich intensief wil buigen over wat de meest effectieve reclamecampagnes van het jaar zijn, dit nu zelf kenbaar kan maken.'
Vacatures
De Effie kent drie jury’s: Gedrag, Bewustwording en Merk. Elke jury wordt voorgezeten door een onafhankelijke juryvoorzitter.
In de jury voor gedragscampagnes zijn er twee vacatures voor VEA-leden en één voor een BVA-lid. In de jury voor bewustwordingscampagnes is er een vacature voor een BVA-lid en een vacature voor een VEA-lid. In de jury voor merkcampagnes is er een vacature voor een VEA-lid.
Je kunt maximaal drie jaar jureren voor de Effies. Elk jaar komen er dus weer nieuwe vacatures vrij.
Aanmelden en selectie
Kandidaten kunnen zich melden tot maandag 12 mei a.s. door een email te sturen naar info@effie.nl. De Effie Stuurgroep, met vertegenwoordigers uit de besturen van BVA en VEA, maken de keuze uit de kandidaten en beslissen wie in welke jury’s kunnen plaatsnemen. Selectiecriterium naast ervaring en expertise is dat de organisatie waar een jurylid werkzaam is ook lid is of wordt van BVA of VEA. Dit geldt uiteraard niet voor de juryleden die onafhankelijk zijn.
De Effies van BVA en VEA voor de meest effectieve reclamecampagnes worden donderdag 9 oktober voor de 30e keer uitgereikt tijdens de vijfde editie van ‘De 24 uur van de Reclame’.
Op de foto staat de Effiejury van 2013. Mireille Spapens staat tweede van rechts.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!