dat is wat Jelle van Dun met zijn animatiebureau Animate the World heeft gedaan. Ik stelde hem een aantal vragen over het hoe en waarom.
Wat heb je precies gedaan?
Twitter Animatie Improvisatie. Ik heb op Twitter mijn followers gevraagd om een alledaags object te noemen, die ik daarna tot leven zou wekken met stop motion animatie. De objecten die een aantal followers benoemden, heb ik samen gebracht tot een kort verhaal. Met het verhaal dat ik heb verzonnen heb ik de objecten totaal een ander gedrag gegeven. Toen de film af was heb ik deze op Youtube geplaatst en de link getweet. Tijdens het proces heb ik de followers op de hoogte gehouden van wat ik aan het doen was.
Hoe kwam je op het idee?
Ik heb al eerder eens nagedacht om mensen te vragen om een object te noemen en er een filmpje bij te maken. Dat leek me een heel goede training in creatief denken. Omdat ik sinds een paar maanden op twitter zit en daar aan terug dacht leek Twitter me een zeer geschikt platform om dit plan uit te voeren.
Wat is je doel van deze actie?
Meerdere dingen. Zoals eerder genoemd het trainen van het creatieve denkproces. Maar ook de interactie met followers op gang te brengen en ze te betrekken bij mijn werk. Daarnaast is het een leuke manier om meer followers te krijgen.
Ben je van plan dit vaker te doen?
Jazeker. Het was erg leuk en leerzaam om vanuit deze interactie met followers tot een film te komen. Over een aantal weken zal ik mijn followers wederom oproepen maar dan met een ander thema, namelijk hun favoriete etenswaar. Ik ben heel benieuwd wat ik voor mijn kiezen krijg!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!