Duyvendak goede injectie voor het merk Groenlinks?

Guido David van Positioneringsgroep schreef ons het volgende over de Duyvendak-affaire:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nova, BNR nieuwsradio, Volkskrant. Alle media landen tegelijk op 't Duyvendak.

Algemene strekking: GroenLinks leidt grote imagoschade.

Maar is dat wel zo?

Het huidige GroenLinks is voor veel kiezers toch een beetje een grijze, onherkenbare en brave partij geworden.

In principe inwisselbaar voor de PvdA.
Het oorspronkelijke rebelse karakter van het merk Groenlinks is er wel een beetje uitgesleten.

En daarmee ook de aantrekkingskracht voor de echt progressieve geesten. Het doorbreken van de conventies wordt nu overgelaten aan de protestpartijen PVV en SP.

Zonde, want GroenLinks heeft ontegenzeggelijk meer diepgang.

Jongeren staan ook open voor een ander kritisch geluid. Tegendraads, non-conventioneel maar wel met inhoud. Het succes van het rebelse BNN, dat niet zelden de grenzen op zoekt, laat dat maar eens te meer zien.

Het merk GroenLinks zou de Duyvendak kaart goed moeten uitspelen. Het kan een frisse impuls zijn voor het wat ingekakte merkverhaal. Dus ja we zijn rebels, maar wel op een moderne manier.

En open. We schamen ons niet voor het verleden. We strijden voor onze ideologie en het rebelse zit nog altijd in ons bloed. We zijn alleen wat volwassener geworden. C'est ca.

Guido David,
Merkstrateeg Positioneringsgroep

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie