Een bedrag van maximaal 1 miljoen euro, dat tijdens de ‘overstapmaanden’ november en december doorgaans gespendeerd wordt aan tv-commercials, zal worden gedoneerd aan kankeronderzoek van Professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. De verzekeraar zegt met de actie een ‘signaal naar de markt te willen afgeven’.
Ditzo stelt dat de sector te ver is doorgeschoten met de enorme bedragen die worden uitgegeven om tijdens de overstapmaanden nieuwe klanten te werven terwijl het percentage daadwerkelijke ‘switchers’ relatief beperkt is. Zorgverzekeraars zouden volgens Ditzo honderden miljoenen euro’s in marketingcampagnes steken, terwijl ‘een zorgverzekeraar vooral hart voor de zorg moet hebben’.
John de Wolf, het gezicht van Ditzo, roept via het platform www.kijkkankerdewerelduit.nl mensen op om ‘kanker de wereld uit te kijken’. Voor elke bezoeker die de video op het platform bekijkt, zal Ditzo 1 euro aan het kankeronderzoek donderen. Voor iedereen die de video deelt, gaat twee euro naar het onderzoek. Etcetera is het bureau achter de actie.
Bob Stehmann van Ditzo: ‘Als je hart hebt voor de zorg, kun je eigenlijk tot maar één conclusie komen: Het geld dat wij in een televisiecampagne steken, is veel beter besteed wanneer wij het beschikbaar stellen aan dit onderzoek. Dan gaat het echt naar zorg. Dan brengen we iets teweeg, dan zetten we een belangrijke stap in het overwinnen van kanker.’
Een ontroerend statement en een mooie donatie voor een onderzoekstak die dat ongetwijfeld goed kan gebruiken. Ironisch genoeg heeft Ditzo, die stelt dat andere verzekeraars zich niet zo met ledenwerving moeten bezighouden, met deze actie natuurlijk ook een doel. En laten wij nou stiekem denken dat dat ledenwerving is...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!