Ikea – The Dining Club
Bureau: Hope & Glory
IKEA staat voor do-it-yourself enin Groot-Brittannië rekten ze dit gegeven een stukje verder op dan kasten en tafels. In het Londense Shoreditch verscheen in september een pop-up restaurant, waarin bevlogen hobbykoks (onder toeziend oog van een professionele chef) voor vrienden en familie een diner konden bereiden. Daarnaast waren er workshops, een virtual reality-keuken en een winkel met producten. Alles was gratis, je hoefde alleen vooraf te boeken. IKEA wilde met de campagne benadrukken hoe mooi het is om zelf te koken en samen te eten.
The North Face – Extreme shopping
Bureau: Innored Korea
In Azië gaan ze net een tikkie verder als het gaat om brand experiences, maar ook The North Face heeft een reputatie hoog te houden. In zijn Extreme Shopping-campagne in Zuid-Korea haalt de outdoorspecialist de ene na de andere hartverzakkende stunt uit; van een winkelvloer die plotseling verdwijnt tot een instore poolexpeditie. Ook deze video rond het jubileum is weer goed gemaakt en de teller op YouTube staat dan ook dik over de twee miljoen.
Easyjet – Mysterieuze vliegtuigdeur
Bureau: VCCP en Bearded Kitten
Een mysterieuze vliegtuigdeur trok afgelopen weekend veel aandacht in Shoreditch High Street, Oost-Londen. De deur bleek een toegangspoort tot een interactieve theatershow, waarin nieuwsgierige voorbijgangers een bliksembezoek brachten aan Nederland. Ze maakten een virtuele vaartocht door de Amsterdamse grachten, stonden oog in oog met pratende schilderijen uit het Rijksmuseum en belandden in een kleurrijk tulpenfeest. De stunt is een samenwerking van Easyjet, Schiphol met het Nederlands Bureau voor Toerisme.
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2016 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!