Ook de klanten van Hoogvliet/Vomar doen daar graag aan mee (12 pct), gevolgd door die van A&P, Konmar, Albert Heijn en C1000. De klanten van Edah, Aldi, Basismarkt en Groenwoudt (o.a. Trekpleister) halen tijdens Euro 2000 de minste oranje-producten in huis.
De cijfers zijn afkomstig van marktonderzoekbureau GfK dat de animo onderzocht voor de aanschaf van oranje eten en drinken, alsmede van oranje versiering en deelname aan spaaracties rond Euro 2000. Voor het onderzoek werden 4400 huishoudens ondervraagd. Van de 6,6 miljoen Nederlandse huishoudens gaat 9,4 pct oranje eten en drinken in huis halen. De ware liefhebbers van oranje vla, oranje mayonaise en oranje tompoezen zijn volgens GfK vooral te vinden onder jongeren en in huishoudens met kinderen in de Randstad.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!