Sinds de zomer van 2012 was zij als interim-directeur verbonden aan Audax. In die periode bracht zij focus aan in de activiteiten van de uitgeverij, zoals de verkoop van de bladen Girlz! en CosmoGirl aan Z-Press Young. Verder werd onder meer begonnen met nieuwe e-commerceactiviteiten als www.mooinietduur.nl.
In een interview met Adformatie zei Cambeen begin dit jaar dat de uitgever zich voortaan focust 'op de doorsnee vrouw'. 'Dat is de grootste doelgroep en die wordt onderschat. Adverteerders en uitgevers kijken vaak naar de high-end doelgroep, maar de meeste Nederlandse vrouwen kopen geen Chanel of Louis Vuitton, maar gaan naar de Blokker en de Zara. Daar is niets neerbuigends aan. Wij hebben een duidelijke keuze gemaakt voor die vrouw. Specialiseren is heel logisch. Zo kun je de dingen die je doet heel goed doen in plaats van heel veel dingen een klein beetje.’
In het interview meldde ze ook dat haar was gevraagd dit jaar te blijven om de nieuwe strategie verder uit te rollen. Maar Audax meldt dat haar opdracht nu is afgerond en dat het 'tijd is voor een volgende fase'.
Eric Willems, ceo Audax, zegt dat de commerciële slagkracht op lezers- en advertentiemarkt van Audax Publishing sterk is verbeterd. 'Ook inhoudelijk werden de titels aangescherpt. De organisatie werd gestroomlijnd. Marieke heeft haar taak uitstekend verricht. Het fundament dat zij heeft gelegd hopen we nog verder te kunnen doorvoeren.'
De opvolger van Cambeen wordt intern aangewezen. Willems zegt dat dit op korte termijn gaat gebeuren.
Zie ook: Jacques de Leeuw blijft geld overmaken naar verlieslijdend Audax
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!