Charles Borremans heeft zijn functie als managing director neergelegd.
Klicks spreekt van een 'administratieve internationale beslissing' op grond waarvan de integratie van Lowe en Draftfcb, die in maart vorig jaar werd doorgevoerd, ongedaan is gemaakt.
'We blijven verder gewoon met Lowe samenwerken, dat ging en gaat heel goed,' zegt hij.
Het managementteam van Draftfcb bestaat naast Klicks uit managing director Benjamin Messelink, executive creative director Dagan Cohen, chief financial officer Nelis Albers en operations director Lisette Peperkamp.
Het managementteam van Lowe bestaat uit managing director René Jaspers en creative director Marcel de Jonge.
'Wij zijn blij met de komst van Dik en dat hij ons sterke managementteam in Nederland gaat leiden,' zegt Laurence Boschetto, president en ceo van Draftfcb worldwide, in een begeleidend persbericht: 'Zijn energie, expertise en ervaring zal ons in Nederland helpen het bureau te versterken en de business verder uit te bouwen.'
Eerder was Dik Klicks ceo van Grey Benelux en hij heeft gewerkt voor BBDO en TBWA\. Sinds juni 2009 was hij verbonden aan Tomorrow RetailDesign als consultant en directeur.
'Het model van Draftfcb gaat er van uit dat accountability en creativiteit net zo belangrijk zijn, dat past in deze tijd. Ik ben ervan overtuigd dat dit het juiste model is voor klanten die op zoek zijn naar een goede Return on Ideas,' zegt Klicks in het persbericht.
Paul Mead, vervangend coo van Draftfcb Europe: 'Toen Charles Borremans aangaf zijn positie als managing director te willen neerleggen, vonden we dat het tijd werd om onze managementstructuur in Nederland tegen het licht te houden. Met een gecombineerde ervaring in advertising, dm, crm en digitaal, en enkele successen in new business en bureaumanagement, zijn we ervan overtuigd dat Dik de juiste kandidaat is om ons nieuwe model verder te helpen opbouwen en ons bureau naar een hoger niveau te helpen in Nederland.'
Bij de intergratie van Lowe en Draftfcb, in maart vorig jaar, werd nog gesteld: ‘Adverteerders vragen in toenemende mate om een partner die in staat is om alle communicatiedisciplines onder één regie aan te bieden. Als een samenhangend geheel, maar zonder dat de kracht van de specifieke disciplines verwatert. Lowe/Draftfcb weet hoe het werkt. En weet dus ook, dat het alleen kan werken als er geen financieel eigenbelang per discipline is.’
De twee bureaus gingen samen verder als Lowe/Draftfcb, één organisatie met één winst- en verliesrekening en met een zevenkoppige leiding. Gesproken werd van een ‘collectief van specialisten’.
De creatieve directie werd gevormd door Dagan Cohen (online/activatie), Martin Cornelissen (inmiddels creative director bij FHV BBDO) en Marcel de Jonge (thema). De commerciële directie werd gevoerd door Charles Borremans (sp/retail), René Jaspers (thema) en Benjamin Messelink (dm/ crm). Samen gaven ze leiding aan 80 mensen (40 Lowe/40 Draftfcb).
Charles Borremans was ruim tien jaar verbonden aan Draftfcb. Over zijn vertrek zegt hij: 'Ik heb een geweldige tijd bij dit bureau gehad, maar op een gegeven moment ontstaat toch de behoefte om weer eens verder om me heen te kijken.'
Borremans was een van de oprichters van Draft in Nederland, toen zijn bureau Borremans & Ruseler in 1999 na zes jaar werd overgenomen door Interpublic.
Over een mogelijke nieuwe carrièrestap laat Borremans zich nog niet uit. 'Ik ga daar de komende tijd eens rustig over nadenken en op zoek naar nieuwe uitdagingen in het communicatievak.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!