Design, Marketing, Merk, Communicatie en Strategie sessies (MARCOM14)

De MARCOM14 ligt alweer enkele dagen achter ons, maar Adformatie.nl geeft iedereen de mogelijkheid om de sessies nogmaals digitaal tot zich te nemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Customer Insight in het digitale tijdperk (Beeckestijn)

Spreker: Hans Molenaar

Onderwerp: Strategie, Marketing Intelligence, Research & data

Sponsor: Beeckestijn Business School

Customer Insight en klantdata zijn niet nieuw en altijd al belangrijk geweest. Echter binnen digitale marketing is Customer Insight een randvoorwaarde geworden. De essentie is het omzetten van customer insight naar zowel strategie als concrete acties. Maar hoe pak je dit aan? Wat zijn de valkuilen? Wat zijn succesvolle praktijkvoorbeelden? Wat moet iedere marketeer en marketing communicatieprofessional minimaal weten van Big Data en Customer Insight? Drs. Hans Molenaar is directeur Beeckestijn Business School en voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM). Studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg met specialisatie marketing. Hans houdt zich inhoudelijk vooral bezig met marketing innovatie, digitale marketing, CRM, & marketing/sales strategie en leiderschap. Hij heeft een internationale sales en marketing achtergrond, werkte voor o.a. AT&T, NCR en Royal Bank of Scotland en was betrokken geweest bij diverse startups. Hij is initiatiefnemer van het PIM marketingtrendrapport dat jaarlijks verschijnt zit in jury’s als Marketeer of the Year en Consumer Data Award, ook is hij voorzitter van de Marketing Literatuurprijs en de Marketing Wetenschapsprijs.

 

Van social media naar social business

Spreker: Antal de Waij

Onderwerp: Strategie, Media, Social Business

Sponsor: Beeckestijn Business School

In een tijdperk waarin social media volwassen worden is er behoefte aan steeds meer strategie. Antal de Waij geeft inzicht in het feit dat veel bedrijven de middelen voorbij zijn en steeds meer denken aan social business. Met andere woorden de integratie van social in alle geledingen van het bedrijf. In hoog tempo geeft hij een aantal voorbeelden waaruit blijkt dat social media steeds meer toepassingsgebieden kennen die noodzakelijk zijn voor het ontwikkelen van een goede bedrijfsstrategie. Antal de Waij, geboren 30 jaar B.G. (before Google), is na ruim 12 jaar bij diverse multinationale ondernemingen gestart met het bedrijf Engagement Media BV. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketing manager en marketing directeur bij o.a. Compuserve & America Online (AOL), Tiscali Nederland, UPC en in de muziekindustrie. Antal kent veel facetten van het marketingvak waaronder productmanagement, brand management, merkenbouw, direct marketing, internet marketing, customer service en public relations. Zijn hele loopbaan is hij actief geweest op het snijvlak van de reële en de digitale economie. Hij publiceert regelmatig over marketing en Sociale Media in het bijzonder, doceert en spreekt regelmatig over Sociale Media en Social Business op congressen.

 

Wat doe je als je naam én &;Tuut!-Tuut!&;verdwijnen? (Canday)

Onderwerp: Design & Creatie, Communicatie, Content strategie

Spreker: Joris Verhaak

Het kan je bijna niet ontgaan zijn. Het oer-Hollandse merk Overtoom is de afgelopen maanden veranderd in Manutan. Van 85% naamsbekendheid naar 0% en weer naar 50%. Hoe pak je dat aan? Hoe houd je de campagne op koers? En hoe gebruik je lovers & haters als realtime marketing tool. Van hysterische fans tot nachtelijke doodsbedreigingen. Joris geeft je een inkijkje in deze bijzonder opvallende én effectieve campagne. Canday ontwikkelt creative concepten voor interactive merkcommunicatie. Canday ziet, grijpt en creëert elke dag kansen om de wereld van merken te vergroten. Opdrachtgevers zijn o.a.: Manutan, Perfetti Van Melle, Dockwise, Energyst, Jumbo Supermarkten, Koninklijke Nederlandse Munt, Winkelstraat.nl, Shoeby en Vogel&;s

 

Masterclass pitchen "De kunst van het overtuigen"

Spreker: Philip Walkate

Sponsor: Aaaaha! the Actor Factory BV

Onderwerp: Als marketeer of communicatie-deskundige is overtuigen een belangrijk onderdeel van je vak. Hoe zorg je dat je pitch staat als een huis? Wat zijn de trucs die je invloed vergroten? In deze Masterclass Pitchen gaat presentator en cabaretier Philip Walkate interactief met het publiek aan de slag met tips en tools voor de perfecte pitch, bedrijfspresentatie of toespraak. Hoe ga je staan, hoe gebruik je armen en handen en wat kun je allemaal met je stem? Hoe maak je effectief contact met het publiek? Wat is de opbouw van een overtuigend betoog? Philip laat zich inspireren door de wereld van comedy, muziek, lichaamstaal en (improvisatie-) theater. Het resultaat is een energieke, leerzame en luchtige sessie waardoor deelnemers meer plezier zullen beleven aan presenteren.

 

&;De reflectieve communicatie scrum en het strategisch communicatie frame&;

Spreker: Betteke van Ruler

Onderwerp: Strategie, Allround, Communicatie

Sponsor: Adfo Groep

Methodisch werken in het communicatievak. Van communicatieprofessionals wordt steeds meer gevraagd. Het werk wordt strategischer, je moet steeds beter aantonen wat jouw bijdrage is, en dat allemaal met minder mensen en minder geld. Dan is het handig om methodisch te werk te gaan. Daardoor kun je sneller werken en ook beter aantonen wat je doet en wat het oplevert. Betteke van Ruler ontwikkelde vorige jaar de Reflectieve Communicatie Scrum, een praktische methode om projecten tot een goed einde te brengen. Eén dezer dagen verschijnt een nieuw boek van haar en Frank Körver: het Strategisch Communicatie Frame. Daarin beschrijft zij een methode om een strategie te ontwikkelen. Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo en sinds 1996 als wetenschapper. In de loop van de tijd heeft zij talloze boeken en artikelen gepubliceerd over communicatiemanagement en over de professionals in het communicatievak.

 

Whats Trending in branding? (ARA)

Spreker: Andy Mosmans

Onderwerp: Branding

Sponsor: AOG

Andy Mosmans is directeur van ARA Groep en zit in de RvT van zowel Rotterdam Partners, het Amstelland Ziekenhuis als de RvA van YACHT. Andy is als auteur van o.a. de boeken BrandingNL en Ondernemingssucces lid van de Speakers Academy en publiceert regelmatig in (inter)nationale vakbladen.

 

 

&;Content Marketing: Best Practices&;

Spreker: Robert Doggers

Onderwerp: Strategie, Content strategie

Sponsor: Beeckestijn Business School

Content maken die bijdragen en merk- en marketing doelstellingen en tegelijk ook gewaardeerd wordt door de doelgroep, dat is niet altijd eenvoudig om (structureel) te realiseren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat Robert Doggers zien content marketing kan werken voor zowel zender als ontvanger.

 

De zin en onzin van online communicatie!

Spreker: Hans van der Meulen

Onderwerp: Strategie, Content strategie, Communicatie

Sponsor: Beeckestijn Business School

De digitale ontwikkelingen gaan razendsnel en er ontstaan steeds meer online mogelijkheden en bedrijven. Bedrijven die soms snel al miljarden waard zijn. Hoe zit het met de 99% overige bedrijven? Moet men gebruik maken van elke online hype of rage? Of is het belangrijker om na te gaan welke ontwikkelingen belangrijke trends zijn of worden, en die het gedrag van hun doelgroepen ingrijpend veranderen? Hans gaat in op: - De laatste ontwikkelingen binnen online communicatie; - De belangrijkste online trends voor 2014/2015; - Het belang van &;owned, bought & earned&; media

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hoe laat je merken reizen in 10 stappen

Spreker: Gijsbrecht Vijn

Onderwerp: Strategie, Content strategie, Design & Creatie

Sponsor: Lemon scented tea;

Creativity that travels Marketing proliferatie elke CMO of senior marketeer heeft ermee te maken. Meer doelgroepen, kanalen, producten, afnemende impact van massamedia. Hoe zorgen marketeers voor een eenduidig merkbeeld naar buiten? Hoe zorg je dat elke doelgroep goed wordt bediend en je alle mogelijkheden van elk specifiek medium benut. Gijsbregt zal je meenemen in &;The travel approach&;. Een aanpak in tien stappen die op deze vragen antwoord geeft. Gijsbregt is de managing director en founder van het creatieve bureau Lemon scented tea. Hij is daarvoor werkzaam geweest bij Y&R New York en FHV/ BBDO.

 

 

Onderzoek: De kansen en uitdagingen van marcom zzper&;s (USG Marketing Communication & Sales)

Spreker: Elsbeth Eilander (Adfo Groep)

Onderwerp: Allround, Cariere Sponsor: USG Marketing, Communication & Sales Professionals, Adfo Groep

Is je leven er beter of slechter op geworden, sinds je zzp-er bent geworden in de marketingcommunicatie-industrie? Adfo Groep onderzocht in samenwerking met USG Marketing Communication & Sales de kansen en uitdagingen voor zzp-ers in marketingcommunicatie. Hoe kom je aan opdrachten, en hoe houd je je kennis bij? Is je werk veranderd de laatste tijd? Verdien je meer of minder dan een aantal jaren geleden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamification: Laat mensen spelen met een merk (Brand New Game)

Spreker: Bart Hufen

Onderwerp: Digital marketing, Branding

Hoe gamification en applied games een bijdrage kunnen leveren aan gedragsverandering van zowel medewerkers van organisaties als consumenten. Bart Hufen ontwikkelt digitale strategieën en interactieve concepten die altijd gebaseerd zijn op ‘gaming mechanieken’. Hufen past dit met name toe op het gebied van gedragsverandering van consumenten of medewerkers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Masterclass Contentstrategie

Spreker: Patrick Petersen

Onderwerp: Innovatie, Digital marketing 

Strategie Sponsor: Adfo Groep

Hoe stel je een online contentstrategie met engaging content op? Van boeien tot binden met earned media: een contentstrategie die engagement biedt! Leer op basis van modellen, voorbeelden en inspiratie in deze workshop een werkende contentstrategie opstellen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STORYTELLING + CONTENTSTRATEGIE = CONVERSIE!

Spreker: Patrick Petersen

Onderwerp: Allround, Digital marketing

Storytelling is niet nieuw. Het is wel de kracht van de betere engaging campagnes. Waar middelen en mixen veranderen verandert ook de impact van storytelling. De ideale mix is ware storytelling met een doordachte contentstrategie. Welkom in de wereld van visual storytelling, cross mediale doorvertelling en multichannel contentmarketing

.

 

Scoren met 10 punten voor harde crossmediale online conversie

Spreker: Patrick Petersen

Onderwerp: Digital marketing, Strategie, Allround

Sponsor: AtMost

Online is niet alleen jouw website. Apps, videokanalen, social media, contentmarketing en meer online uitingen zorgen crosschannel voor een andere benadering van funnels en dus online conversie. De auteur van het Handboek Online Conversie legt uit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Big Brand Moments (Bohemia Amsterdam)

Spreker: Marco de Boer

Ook last van last-minute hap-snap communicatie, losgeslagen sales of voortdurend stijgende targets met achterblijvende budgetten? Hoe bereik je jouw doel en bouw je tegelijk aan de merkbeleving? Marco de Boer, schrijver van Big Brand Moments, laat aan de hand van praktijkvoorbeelden en de BBM app zien hoe je als marketingcommunicatie professional de bal weer in handen krijgt. Marco de Boer (1967) is oprichter en Creative Director bij Bohemia Amsterdam. Vrij van voorkeursmiddelen weet Marco elke keer weer de juiste media in te zetten voor de beste Smart Solutions. Dat het vinden van een slimme oplossing niet afhankelijk is van absolute creatieve vrijheid, bewijst hij door het ontwikkelen van het Big Brand Moments-model waarin hij juist met regels en orde ruimte maakt voor creativiteit.

 

Ontmarketing: niet harder werken, maar slimmer!

Spreker: Paul Blok

Onderwerp: Allround, Digital Marketing, Strategie

Je hebt echt niet méér marketingkennis nodig om een betere marketeer te worden. Integendeel. Het is tijd om dingen écht voor elkaar krijgen. We gaan het hebben over zaken die je daarvoor nodig hebt. We gaan het hebben over… het maken, vertellen en weergeven van je strategie, ofwel je PLAN. Dat mag nooit een papieren tijger zijn. Strategie draait juist om ‘dingen voor elkaar krijgen’. Maar hoe formuleer (en visualiseer) je die heldere en activerende strategie? We gaan het hebben over… het PROCES. Hoe werkt verandermanagement? Hoe krijg je als marketeer iedereen mee? Je leert welke slaag- en faalfactoren daar een cruciale rol bij spelen. We gaan het hebben over… POLITIEK in de organisatie. Kun je grip krijgen op informele onderstromen? Kun je sneller vooruit komen in het organisatiemoeras? Zeker. Door het spel van macht en politiek te begrijpen (en mee te spelen). We gaan het hebben over… JEZELF. En hoe je mensen kunt beïnvloeden. Daarvoor is het wel nodig dat je het denken en doen van anderen beter begrijpt. En dat van jezelf natuurlijk. Inclusief je valkuilen Onderdelen die deelnemers gaan leren >Je leert hoe je overtuigend een strategie formuleert en visualiseert >Je leert principes van verandermanagement toe te passen >Je leert hoe je om kunt gaan met macht en politiek in organisaties >Je leert wat je eigen rol is in het in beweging krijgen van anderen Paul Blok is oprichter/eigenaar van CONFLICT [merk- en organisatieadvies] dat organisaties helpt om hun merkpotentie optimaal te benutten. Paul was enkele jaren verantwoordelijk voor AH.nl en adviseerde daarna o.a. Hema, Anwb, Heinz, Landal, KRO, diverse B2B dienstverleners en (lokale) overheden.

 

 

 

Online branding, social, search en conversie. De krachten gebundeld.

Spreker: Myra van Bladel

Myra van Bladel online marketing consultant bij OrangeValley en was daarvoor digital manager bij HBO en Projectmanager Social Media en Online marketing bij Social Embassy. Door haar actieve rol en bijdrage hebben meerdere opdrachtgevers Awards samen met haar prijzen gewonnen zoals bijvoorbeeld de Golden SpinAward. Myra combineert haar kennis van social media, searchmarketing en conversieoptimalisatie en projectmanagement skills naar een een succesvolle aanpak die past bij het maturity niveau van een organisatie.

 

 

Masterclass: Digitale B2B Marketing & Sales

Spreker: Paul Hassels Mönning

Onderwerp: Strategie, B2B Marketing, Sponsor: Adfo Groep Digitale en tòch persoonlijke B2B marketing & sales Gunning op blauwe ogen of decolleté is passé. Hoe verleid je wèl de zakelijke klant? Hoe bereik je een steeds ongrijpbaarder klant in B2B?! Traditionele marketing en sales werken niet langer. Klanten zijn kritischer en beter geïnformeerd dan ooit. Succesvol verkopen wordt steeds meer ‘op afstand helpen te kopen’. Deze masterclass inspireert tot het beter benutten van kansen in een digitale en tòch persoonlijke dialoog. Paul Hassels Mönning is managing partner van DutchmarQ. Hij werkt inmiddels ruim twintig jaar op het snijvlak van marketing, sales en IT. VanuitDutchmarQ helpt hij bedrijven in de b2b-sector om meer rendement uit digitale marketing en sales te halen.

 

 

Branding met cultuur: Nut of noodzaak?

Onderwerp: Strategie, Promotion

Sprekers: Conrad van Tiggelen, Farid Tabarki

Ontdek de laatste consumententrends en debateer mee over de toekomst van cultuurmarketing. De learnings van het cultuurmarketing project Arts Holland, dat de afgelopen twee jaar is uitgevoerd, dienen als basis om de toekomststrategie te bepalen van de internationale cultuurmarketing van Nederland. Discussieer en werk mee aan het bepalen van de koers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie