In Alkmaar en Heerhugowaard zijn de Out of Home (OOH) objecten van Exterion Media voorzien van beacons die werken in combinatie met de Telegraaf app. Zodra iemand met de Telegraaf app op zijn telefoon in de buurt van deze objecten komt, wordt dit geregistreerd en gebruikt om een online advertentie te tonen zodra de betreffende persoon de Telegraaf app weer opent.
De toepassing van beacon technologie in combinatie met OOH advertenties biedt de mogelijkheid tot hyper-targeting van een mobiele advertentie. Dit maakt de advertentie volgens de betrokkenen meer relevant en waardevoller.
Ervaringen met de crossmediale campagne van DeKaMarket lijken dit te bevestigen. Jeffrey Peereboom, online marketeer voor Dirk en DekaMarkt, licht toe dat de CTR van de display campagne bij De Telegraaf vier keer hoger dan zonder gebruik van beacons. Ook de conversie van de campagne zou hoger zijn, doordat DeKaMarkt relevantere content kan aanbieden.
Voor Exterion Media zijn de resultaten reden om het beacon netwerk uit te breiden. Deze zomer wil de exploitant een netwerk uitrollen met meer dan vijfduizend beacons door heel Nederland. Guy Grimmelt, marketing & business development director van Exterion Media, kondigt aan dat het project van start gaat zodra er tenminste twaalf launching partners zijn.
Het beacon netwerk draait op het inBeacon platform. Remco Bron, CCO van inBeacon, vult aan dat uit metingen onder gebruikers blijkt dat 48% van bezoekers van de vestigingen de OOH-uiting heeft gezien. Een ander interessant gegeven is dat de gemiddelde tijd die mensen spenderen in de supermarkt ‘s avonds 50% korter is dan overdag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!