DDMM-onderzoek uitgebreid met mobiel bereik

Vinex, PMA en GfK presenteren een geïntegreerd digitaal bereiksonderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vinex en PMA presenteren volgende week in samenwerking met GfK de eerste mobiele meetresultaten van het digitale bereiksonderzoek .

Voor het eerst kan het netto bereik van websites en apps worden bepaald voor de combinatie van pc, smartphone en tablet. Met ingang van de aprildata worden de meetgegevens ook verrijkt met meer dan 300 achtergrondkenmerken van de bezoekers. Alle data zijn ter beschikking gesteld voor mediaplanning.


Het publiceren van de mobiele bereiksdata is volgens de partijen een belangrijke stap in MULTI-device measurement. Vinex-directeur Wouter Hulst: &;Het integreren van web- en mobiele bereiksdata is een technisch complex proces dat wereldwijd nog maar op beperkte schaal wordt toegepast. Voor de meting van het gebruik van mobiele devices is een geavanceerde techniek ontwikkeld. Daarnaast is de integratie van web- en mobiel bereik via modellering een technische uitdaging geweest.&

Voor het eerste kwartaal van 2014 zijn de geïntegreerde bereiksdata op maandniveau beschikbaar. Met ingang van de aprildata verschijnen de gegevens op gedetailleerd niveau in de planningssoftware, inclusief de uitgebreide set achtergrondkenmerken. 

De eerste DDMM geïntegreerde onderzoeksresultaten worden gepresenteerd voorafgaand aan het Digital Marketing Live congres, om 9.00 uur in de Beurs van Berlage in Amsterdam. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie