De songtitels op de blikjes en flesjes maken onderdeel uit van de Share a coke-campagne, en gaat onder de naam ‘Share a Coke and a Song’ vanaf april tot en met de zomer los in de Verenigde Staten.
De actie is 1 april begonnen en op de verpakkingen staan songteksten uit zo'n 70 popsongs als ‘You're Always On My Mind’, ‘Lean on Me’, ‘We are the Champions’.
Ook tekstregels uit oude Coke-campagnes zijn op de blikjes en flesjes te vinden, zoals 'I'd Like To Buy The World A Coke'uit 1971.
Coca-Cola, 1971 - 'Hilltop' | "I'd like to buy the world a Coke"
Belevingstoer
De campagne wordt in de VS ondersteund met tv-commercials, sociale media en een 'belevingstoer' langs events die aankomende zomer plaatsvinden.
Shazam-app
Het aandeel mobile in de campagne bestaat onder andere uit dat consumenten worden aangemoedigd de Shazam-app te gebruiken om de verpakking en de instore-promotie te scannen.
Gebruikers kunnen een 15 seconden durende 'lip-sync'- video opnemen die met de hashtag #shareacoke gedeeld kan worden.
Eenmerkstrategie
Coca-Cola, Diet Coke (light), Coke Zero en Coca-Cola Life doen mee in de campagne, in lijn met Coca-Cola’s eenmerkstrategie.
Het merk startte in 2014 met de campagne in China en rolt het dus nu uit naar het thuisland.
Bureaus:
Wieden & Kennedy, Portland (Creatie)
Universal McCann (media)
Arc Worldwide (shopper marketing)
Cornerstone Agency (muziek)
Fast Horse (pr)
FortyFour & Irban Group (e-commerce)
Bron: AdAge