Met de campagne wil Tribes Inspiring Workplaces laten zien dat het bedrijf volwassen is geworden, een fase die in de Masaï-cultuur wordt gesymboliseerd met het jagen op een leeuw.
Schaepman: 'In de 34 Nederlandse Tribes-kantoren inspireren we huidige ‘business nomads’ met de wijsheid en vindingrijkheid van oude, traditionele stammen. Elke Tribes-locatie krijgt z’n eigen hoofdstam en voor Tribes Eindhoven Airport, waar we 21 mei onze feestelijke opening van hebben, is dat de Masaï stam. Vandaar deze setting.’
In de komende uitingen zal Schaepman in de huid kruipen van een stamhoofd van andere stammen, als de Sami, de Maori en de Kazakh.
Schaepman over de toch wat onorthodoxe aanpak: ‘Toen ik de modelkosten voor deze campagne zag dacht ik: voor dat bedrag doe ik het ook. De enige uiting waar ik nog aan twijfel is die van de Papoa. Ruitjes staan mij denk ik toch beter dan hun traditionele dress code.'
De campagne is te zien op abri's door heel het land, startend vanaf 11 mei in Eindhoven.
Credits:
Reclamebureau: The Communication Company
Art Director: Kees Albers
Accountmanager: Bram Verbogt
Fotografie: Peek Reclamefotografie