Koekjes als ontbijt? Radioduo Mattie en Wietze van Q-Music speelt de hoofdrol in de nieuwe commercial van Belvita (onderdeel van Liga, Mondelez). In de tv-spot legt Mattie aan een onhandig ontbijtende Wietze uit dat Belvita kan bijdragen aan een goede start van de dag.
Taboe op koekjes
Brechje Noppen, Brand Manager Liga & Belvita, legt uit dat ze met deze reclame 'het taboe op biscuits in de ochtend' wil doorbreken. Zij zegt dat het merk bewust kiest voor het radioduo als boegbeeld, omdat Mattie en Wietze 'een sterke link hebben met de ochtend' en 'perfect in de doelgroep passen': 'Door hun drukke leven en volle agenda’s wil het ontbijt er nog al eens bij inschieten.'
Onderzoek
Uit onderzoek van bureau MeMo² blijkt dat de campagne van Belvita niet bij iedereen in de smaak valt. Charlotte Nagtegaal van MeMo²: 'Naast het feit dat men vraagtekens zet bij het gezondheidsgehalte van de ontbijtvervangers, is de samenwerking tussen de radio-dj's en het merk Belvita niet helemaal geslaagd.'
Slap geklets
De respondenten vinden de situatie ongeloofwaardig. 'Slap geklets over een koekje', vindt een van de kijkers. 'Nodigt mij niet uit, begin ook zin te krijgen in het broodje gezond dat de collega neemt.'
Desondanks is de boodschap van de reclame voor de meeste mensen wel duidelijk (56%), maar het gesprek tussen de dj's wordt gezien als saai, oninteressant en niet uitnodigend.
Over het onderzoek
De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de Gouden Standaard van de MOA). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.
Credits:
Production company: Lukkien
Director: Alain Friedrichs
DoP: Niels Boon
Producer: Mattijs van Moorsel | Suzanne Muijs
Concept: Gerard Joosten
Creative Director: Jos Leene
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!