Muziekliefhebbers maken in de Golden Seats-campagne kans om een jaar lang alle concerten gratis te kunnen bezoeken, samen met een vriend, als ze op basis van de daadwerkelijke Ziggo Dome concertagenda drie of meer vrienden uitnodigen voor het concert dat zij met hen willen zien.
Bureau RIDE is verantwoordelijk voor concept en realisatie van de campagne.
‘In 3 weken tijd is een het idee uitgewerkt tot een grote campagne, uitgevoerd en live gegaan’, meldt Mark de Kock, managing partner van RIDE.
Bereik
De campagne ging 24 juni van start, met een aankondiging op radiozender 538 en de ‘Golden Seats Facebook-app’ (de prijs is dan ook alleen te winnen door Facebookgebruikers).
Die avond zagen de bezoekers van het Rihanna-concert op de Ziggo Dome video wall, die het pand van de buitenkant bedekt, een video ter aankondiging van de campagne, net als op interne displays.
Daarnaast zijn er abri’s in het landgeplaatst. Ook binnen alle ‘owned’ middelen van Ziggo wordt de campagne gepromoot. De campagne loopt in totaal drie weken, op 17 juli wordt de winnaar bekendgemaakt op 538.
De eerste resultaten zijn al bekend, meldt De Kock: ‘In de eerste week van de campagne steeg de fanbase van Ziggo naar meer dan 25 procent is het campagnebereik groot.’
Ziggo Dome trok in het eerste jaar van zijn bestaan (2012) ruim 900.000 bezoekers. In die tijd werden er ruim 90 evenementen gehouden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!