Nederlandse supermarkten hebben hun omzet vorig jaar met ruim 3 procent zien stijgen. De groei was vooral te danken aan een toename van het aantal verkopen, de uitgaven per kassabon gingen licht omhoog, meldde onderzoeksbureau GfK vrijdag.
Klanten gaven in 2015 gemiddeld 22,25 euro uit per bezoek aan de supermarkt. Daarmee lag het bedrag per kassabon 0,4 procent hoger dan in 2014. In totaal vonden er bijna 3 procent meer transacties plaats aan de kassa dan een jaar eerder. De totale omzet ging hierdoor met 3,2 procent omhoog naar 34,3 miljard euro.
GfK verwacht dat de omzet van de supermarkten dit jaar met 1,5 procent toeneemt. Per bezoek wordt daarbij volgens de onderzoekers 1 procent meer uitgegeven dan in 2015, terwijl het aantal transacties naar verwachting met 0,5 procent stijgt.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!