In een interview - naar aanleiding van zijn vertrek bij RTL - dat volgende week in Adformatie verschijnt laat Habets weten dat RTL blijft investeren in video on demand (VOD) en Multi Channel Networks (MCN). Die onderdelen komen op gelijke hoogte met lineaire tv, waar RTL nog steeds het meeste geld mee verdient.
RTL gaat verder ‘’bekende tv-merken’ meer crossmediaal uitbuiten. ‘Voor Voetbal Inside dat maandag en vrijdag op RTL 7 is te zien, bouwen we een digitale omgeving waarop je de hele dag voetbalnieuws en aanverwanten kunt volgen. Rond RTL Boulevard gaan we een 24-uurs digitale presence bouwen. Zo kijken we naar al onze sterke tv-merken. In het algemeen is de snelheid van executie een groot punt van aandacht. We moeten dus snelle stappen dúrven maken.’
RTL en TMG?
Habets reageert ook op de consolidatie in de Nederlandse mediabranche. Geruchten gaan dat RTL intensief gaat samenwerken met Telegraaf Media Groep (TMG). Habets: ‘Ik reageer niet op geruchten.’
Wel zegt hij te denken aan ‘een stand alone uitbouw’ van de activiteiten. ‘Waarbij we absoluut openstaan voor partnership. NLZiet is daar een goed voorbeeld van. Onze samenwerking met Ster rond programmatic tv is op kleinere schaal ook een voorbeeld. Maar ik vind het lastig om nu te zeggen of we in het kader van de consolidatieslag bedrijven moeten gaan overnemen. Wel moet onze industrie zeker meer gaan samenwerken.’
Het hele interview staat volgende week in Adformatie en is dan ook online te lezen