Dus werd deze week in Ouwehands Dierenpark in Rhenen het Robijntje Berenbos gepresenteerd.
Robijntje heeft een nadrukkelijk stempel gedrukt op de attractie.
Aanleiding voor de sponsoring is dat Robijntje, de beer van het wasverzachtersmerk Robijn, 25 jaar geleden het levenslicht zag.
De beer heeft een vrij ongeprofileerd karakter en is een van de meest sexloze karakters die ik ken, maar Unilever is kennelijk nog wel steeds blij met het beertje.
Robijn sponsort daarom het Berenbos met zo'n 50.000 euro per jaar, voor in ieder geval drie jaar.
Ook gaat Robijntje aandacht vragen voor de aankoop van een stukje berenbos. Iedereen (lees: ieder kind) kan nu voor een jaar en 4,50 euro een stuk berenbos adopteren ter grootte van een berenpoot.
Als genoegdoening krijgt men een certificaat en 25 procent korting op een bezoek aan het dierenpark.
Robijn heeft beloofd aandacht te geven aan de actie via een tv-commercial die volgende week begint. En ook op tal van sites wordt gebannerd met het berenbos.
In het tv-programma Life & Cooking wordt drie keer aandacht gegeven aan het bos en zijn bewoners. Robijntje zal daarbij ook zijn (of haar) rol spelen.
Bij Super De Boer, Jumbo en C1000 zijn premiums bij het merk bijgesloten en informatie over de actie met het berenbos.
In het berenbos in Rhenen lopen beren die gered zijn uit de handen van mensen die de beesten lieten optreden en vaak niet-prettige voorstellingen gaven.
Directeur Annette Visser van de Stichting voor beer- en natuurbescherming Alertis, die het Berenbos exploiteert, toonde zich dolblij met de euro's: 'Het is voor het eerst dat we zo'n grote sponsor binnenhalen. Het mooie is ook dat het berenbos en Robijn zo goed bij elkaar passen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!