B2C-marketeers willen het liefste een betere samenwerking tussen sales en marketing. Een sterkere positionering staat op nummer twee van de wensenlijst. De top drie wordt afgesloten met een gedeelde derde plek voor meer kwalitatieve leads en meer naamsbekendheid.
Dit blijkt uit onderzoek van marketingpr-bureau Marcommit, onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR.
De behoefte om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren is het grootst bij B2C-bedrijven. Bij B2B-marketeers staan meer kwalitatieve leads bovenaan de wensenlijst.
IT-branche meest uitgesproken
De marketingbehoeftes binnen diverse branches lopen uiteen. In de IT-branche zijn de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR het meest uitgesproken. Zo heeft 50 procent van de IT-marketeers de meeste behoefte aan kwalitatieve leads, gevolgd door 30 procent die graag een grotere naamsbekendheid wil.
Overige bevindingen:
55 procent van de ondervraagde bedrijven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren.
33 procent heeft geen inbound marketingstrategie en de overige 12 procent geeft aan niet te weten wat het is.
Inbound marketing wordt het meest ingezet door organisaties in de categorie 10 tot 20 werknemers en 50 tot 250 werknemers. Bij organisaties in beide categorieën heeft 62 procent een strategie klaar.
Opvallend is dat inbound marketing bij organisaties met meer dan 250 werknemers de minste bekendheid geniet. Bij organisaties van deze omvang weet maar liefst 21 procent van de ondervraagden niet wat inbound marketing is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!